Hava Durumu

#E-Devlet

Haberler Güncel Haber Gündem Haberler | habergüncel.com.tr - E-Devlet haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, E-Devlet haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Kocaeli Büyükşehir personeli kendini geliştiriyor Haber

Kocaeli Büyükşehir personeli kendini geliştiriyor

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, kurum bünyesindeki personele “Etkili Sunum ve Hitabet Eğitimi” verdi. Etkili hitabetin vatandaşla iletişimi artıracağı ve personel yetkinliklerinin gelişiminde önemli avantajlar sağlayacağı vurgulandı. KOCAELİ (İGFA) - Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, kurum içi eğitim faaliyetlerine devam ediyor. Bu kapsamda Büyükşehir Belediyesi İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı tarafından kurum bünyesindeki personele, bireysel ve mesleki gelişimlerine katkı sağlamak, topluluk önünde konuşma becerisi kazandırmak, hitap ederken beden dilini etkin kullanabilmek ve vatandaşla etkili iletişim kurabilmek amacıyla “Etkili Sunum ve Hitabet Eğitimi” düzenlendi. VATANDAŞLA ETKİLİ İLETİŞİM HEDEFİ Etkili Sunum ve Hitabet Eğitimi’nde; topluluk önünde konuşma teknikleri, beden dili kullanımı, etkili iletişimin önemi, sunum hazırlığı ve sahne hâkimiyeti gibi konulardan bahsedildi. Etkili hitabetin kurum içi, kurum dışı ve vatandaşla iletişimi artıracağı ve personel yetkinliklerinin gelişiminde önemli avantajlar sağlayacağı vurgulandı. Personeller, iletişim gücünü artırmadan öz güven kazanmaya, kurumu profesyonelce temsil etmeden öğrendikleri bilgileri görevlerinde daha etkin kullanmaya kadar uygulamalı eğitim alma fırsatı buldu. Gerçekleştirilen eğitime personel tarafından yoğun ilgi gösterildi. İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı tarafından eğitime katılan tüm personele e-Devlet’ten sorgulanabilir katılım belgesi verileceği belirtildi.

GSB Burs ve Öğrenim Kredisi başvuruları başladı Haber

GSB Burs ve Öğrenim Kredisi başvuruları başladı

Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, GSB Burs ve Öğrenim Kredisi başvurularının başladığını duyurdu. Kredi başvuruları için son tarih 17 Ekim 2025. ANKARA (İGFA) - Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak, burs ve öğrenim kredisi başvurularının başladığını duyurdu. Bakan Bak, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, “Sevgili Gençler; GSB Burs ve Öğrenim Kredisi başvuruları an itibarıyla başladı. Başvurularınızı e-Devlet sistemi üzerinden 17 Ekim saat 23.59'a kadar gerçekleştirebilirsiniz. Her zaman söylediğimiz gibi: #GSBHEPYANINDA” ifadelerini kullandı. Burs ve öğrenim kredisi başvuruları e-Devlet Kapısı üzerinden online olarak yapılıyor. Uygun adaylar, ihtiyaç durumuna göre değerlendirmeye tabi tutuluyor. Bakanlık, geç başvuru kabul edilmeyeceğini hatırlatarak, gençleri zamanında harekete geçmeye çağırdı. 2025-2026 Eğitim Öğretim Dönemi Burs/Öğrenim Kredisi Başvurusu için TIKLAYABİLİRSİNİZ BAŞVURUDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Burs/kredi başvuruları e-Devlet’te yer alan öğrenim bilgilerine göre alınacağı için öğrencilerin e-Devlet’teki okul/bölüm bilgilerini kontrol etmeleri; bilgilerinde hata olan öğrencilerin, üniversitenin öğrenci işleriyle görüşerek bilgilerinin düzeltilmesini istemeleri gerekiyor. Başvuru sırasında öğrencilerin beyan ettiği ekonomik, sosyal ve başarı durumuna ilişkin bilgiler, Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından kamu kurumları aracılığıyla teyit edilecek. Yapılan değerlendirme sonucunda mevzuata uygun olan öğrencilere burs ya da öğrenim kredisi tahsis edilecek. Başvuru sırasında yanlış beyanda bulunan öğrencilerin başvuruları geçersiz sayılacak.

'İmar Hakkı Aktarımı' yürürlükte... Vatandaş imar hakkına, kamu hizmet alanına kavuşacak Haber

'İmar Hakkı Aktarımı' yürürlükte... Vatandaş imar hakkına, kamu hizmet alanına kavuşacak

Çevre Bakanlığı'nca hazırlanan "Arazi ve Arsa Düzenlemeleri Hakkında Yönetmelik Değişikliği" bugünkü Resmi Gazete'de yayımlandı. İmar hakkı aktarımı düzenlemesiyle, kamu hizmet alanında kalan parseller için vatandaşların mağduriyetleri giderilecek. PARSİD ile e-Devlet üzerinden süreçler takip edilebilecek. ANKARA (İGFA) - Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın hazırladığı, “Arazi ve Arsa Düzenlemeleri Hakkında Yönetmelik Değişikliği” Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Sosyal medya üzerinden paylaşım yapan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, vatandaşların hayatını kolaylaştıracak bir adım daha attıklarını belirterek, "Uzun yıllardır süren bir sorunu çözüme kavuşturuyoruz. Bu kararla; parseli kamu hizmet alanında kalan vatandaşlarımızın mağduriyetlerini gidereceğiz. Kamu kurumlarımız ise; vatandaşlarımıza hizmet edecek kamusal yatırımları hayata geçirebileceği alanlara sahip olacak. Milletimize hayırlı olsun” ifadelerini kullandı. Değişiklikle vatandaşların kamu hizmet alanı içinde kalan ve yapılaşma hakkı verilmeyen parselin aynı değerine karşılık gelen hakları, imar planı kararıyla belirlenen alanlara aktarılabilecek. Hatırlanacağı gibi Köy Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi, 5 Aralık 2024’te TBMM Genel Kurulu'nda kabul edilerek yasalaşmıştı. Düzenlemeyle İmar Hakkı Kanunu'na "imar hakkı aktarımı" tanımı eklenmişti. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Mekansal Planlama Genel Müdürlüğü’nün bu kapsamda hazırladığı “Arazi ve Arsa Düzenlemeleri Hakkında Yönetmelik Değişikliği” Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. İMAR HAKKI AKTARIMI NASIL YAPILACAK? Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın resmi internet sitesinde yer alan habere göre yapılan düzenleme ile; vatandaşların verilemeyen imar haklarının değeri tespit edilecek, bu değere karşılık gelen hakları, imar planı kararıyla belirlenen alanlara aktarılacak. Uygulama, 2019 yılı öncesinde İmar Planı uygulamaları ile Kamu Ortaklık Payı (KOP) hisselendirmesi ile oluşan parseller de dahil olmak üzere, imar uygulaması marifetiyle kamu eline geçişi sağlanamayan imar planındaki kamu hizmet alanlarına (okul, hastane, belediye hizmet alanı, resmi kurum alanı gibi) ayrılan ancak uzun yıllar vatandaş mülkiyetlerindeki kamulaştırılmamış parselleri kapsayacak. HUKUKİ ANLAŞMAZLIKLAR GİDERİLECEK Vatandaşlara parsellerinin tamamının ya da bir kısmının kamu hizmet alanları içinde kalması sebebiyle, yapılaşma hakkının verilememesinden kaynaklanan hukuki anlaşmazlıkları giderilecek, mağduriyetlerinin önüne geçilecek. İmar hakkı aktarımı ile vatandaşların kullanamadığı parseline/hissesine karşılık gelen imar haklarının, imar planı kararı ile belirlenen başka bir alanda kullanılması sağlanacak. Böylece bir taraftan vatandaş imar hakkına kavuşurken bir taraftan da kamuya yeni hizmet alanları kazandırılacak ve yapılacak tüm işlemler kamu ve toplum yararına yürütülecek. MÜLKİYETLER İSTEMEDEN EL DEĞİŞTİRMEYECEK İmar hakkı aktarımında vatandaşın mülkiyetine el konması söz konusu olmayacak. Aksine, imar hakkı aktarılacak taşınmaz sahibi ile imar hakkının gittiği taşınmaz sahibinin karşılıklı muvafakati ile yapılacak. Tüm işlemler Kamulaştırma Kanununa göre Sermeye Piyasası Kurulunca lisans almış bağımsız değerleme kuruluşlarınca gayrimenkul değerleme esasları doğrultusunda tesis edilecek. Vatandaş asla mağdur edilmeyecek. Kamu kurumları ve yerel yönetimler ile vatandaşlarımız arasındaki hukuki anlaşmazlıklar bu sayede her iki tarafa da mali yük getirmeden çözülebilecek. İmar hakkı aktarımı iş ve işlem süreçleri yetki alanları dahilinde imar planı onaylamaya yetkili İdareler (Yerel Yönetim/Bakanlıklar) tarafından yürütülecek. PARSELASYON PLANLARI E- DEVLET ÜZERİNDEN DUYURULACAK Yönetmelik kapsamında Onaylanan Parselasyon Planlarının Bakanlık tarafından geliştirilen Parselasyon İzleme Denetleme Sistemi (PARSİD) ‘ne girişi zorunlu hale getirilmiştir. Bu sayede Vatandaşlarımız, taşınmazını ilgilendiren bir parselasyon işlemi onayı/askı ilanı gibi idari işlemlerden e-devlet uygulaması sayesinde haberdar olacak. Vatandaşlar, e-Devlet ile entegre çalışan PARSİD üzerinden parselasyon kapsamına giren taşınmazına dair tüm bilgilere ulaşabilecek. İlgili idareye gitmeden e-Devlet üzerinden itirazlarını yapabilecek.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.