Hava Durumu

#Elektrikli Araç

Haberler Güncel Haber Gündem Haberler | habergüncel.com.tr - Elektrikli Araç haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Elektrikli Araç haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Türkiye, şarj altyapısında Avrupa'yı geride bıraktı: Her 9 araca 1 soket! Haber

Türkiye, şarj altyapısında Avrupa'yı geride bıraktı: Her 9 araca 1 soket!

Türkiye elektrikli araç pazarında 2025 yılında tarihi bir büyüme gözlemledi, şarj altyapısı kapasitesi ve tüketim verileri ise tarihin en yüksek seviyesine ulaşmayı başardı. Ocak–Ekim 2025 döneminde elektrikli araç sayıları 198 binden 334 bine yükselerek yüzde 69 büyürken, şarj istasyonlarındaki elektrik tüketimi yüzde 147 oranında bir artış gösterdi. Sektör temsilcilerine göre gelecek dönemde batarya teknolojileri, dijital altyapı kalitesi ve yatırım teşvikleri elektrikli araç pazarının sürdürülebilir gelişimi için kritik unsurlardan olacak. İSTANBUL (İGFA) - EPDK'nın verileri ışığında, Türkiye'de araç başına düşen şarj soketi sayısı Avrupa ortalamasının üstünde seyrediyor. Sektör temsilcileri, altyapı yatırımları kadar batarya teknolojilerindeki ilerlemelere de dikkat çekmekte. sarjagel.com’un araştırmaları ve EPDK’nın sunduğu son verilere göre, Türkiye genelinde toplam 36 bin 280 şarj soketi bulunuyor. Bunun 20 bin 677’si AC, 15 bin 603’ü ise DC hızlı şarj noktası olarak belirtiliyor. Türkiye’deki 334 bin elektrikli aracı göz önünde bulundurduğumuzda, her 9,2 araca bir soket düşüyor ki bu, Avrupa’daki ortalama olan 13,7 araç/soket oranının önünde bir rakam. “TÜRKİYE AVRUPA’NIN ÖNÜNDE” sarjagel.com Genel Müdürü Selçuk Nazik, mevcut durumun Türkiye'yi birçok Avrupa ülkesinin önüne geçirdiğini belirterek, “Avrupa’da yaklaşık 14 araca bir soket düşerken Türkiye’de bu sayı sadece 9. Altyapı olarak oldukça iyi durumdayız; fakat ideal oran 5 araca 1 soket olmalı. Bunun için en az 30 bin ek soket yatırımı yapılması gerekiyor.” dedi. Nazik, EPDK verilerine göre Ekim 2025’te şarj istasyonlarında 2 milyon 328 bin şarj işlemi gerçekleştiğini ve bunun 47 bin 429 MWs elektrik tükettiğini ifade ederek, bu miktarın Türkiye'nin aynı ay içindeki toplam tüketimi olan 27 milyon 428 bin MWs içinde yalnızca yüzde 0,17'lik bir pay oluşturduğunu belirtti. Bu oranın elektrikli araçların ulusal elektrik arzı üzerinde önemli bir baskı yaratmadığını belirten Nazik, “Şarj tüketiminin payı binde 2 bile değil. Türkiye, mevcut elektrik üretimiyle elektrikli araç büyümesini rahatlıkla karşılayabilir.” dedi. “ASIL DEVRİM BATARYADA YAŞANACAK” İstanbul, şarj tüketiminin en yoğun olduğu şehir olurken, burada 14.438 MWs enerji kullanıldığını ve bu miktarın toplam tüketimin yaklaşık yüzde 30’una denk geldiğini söyleyen Nazik'e göre, sektörün geleceğinde belirleyici faktör, soket sayısından ziyade batarya teknolojisindeki gelişmeler olacak; "1.000 km menzil sunan, yüzde 20’den 80’e 5 dakikada ulaşabilecek kapasitedeki katı hal bataryalar geliyor. Çin, bu konuda büyük ilerlemeler kaydetti. Şarj süreleri azaldıkça soket ihtiyacı da daha dengeli hale gelecek." şeklinde geleceğe dair bir öngörüde bulundu. Öte yandan Türkiye'de kurulması planlanan yeni batarya fabrikalarının da sektöre önemli bir ivme kazandıracağı belirtiliyor. Elektrikli araç kullanıcılarının en sık şikayet ettiği konuların başında operatör uygulamalarının uyumsuzluğu gelirken, kullanıcılar uygulamaların açılmaması, gereksiz bilgi talepleri ve ödeme adımlarındaki problemlerden dolayı sıkıntılar yaşayabiliyorlar. Selçuk Nazik bu konuda da merkezi bir çözüm ihtiyacına işaret ederek, “Yıllık bir defa kullandığımız uygulamalarla telefonlar doluyor. Bu, sürdürülebilir bir çözüm değil. Şarj süreci ‘Fatura bilgisi – Kart okut – Şarja başla’ kadar basit olmalı. Merkezi ve standart bir yazılım gerekliliği mevcut.” önerisinde bulunuyor. Türkiye'nin mevcut avantajını koruması için ciddi altyapı yatırımları gerektiğini belirten Nazik, devlet desteğine olan ihtiyacı vurgulayarak, “Bu ölçekteki bir yatırımın özel sektör tarafından tek başına yürütülmesi zorlu. Uygun teşviklerle Türkiye, bölgesinde örnek oluşturabilecek bir altyapı kurabilir.” dedi.

AK Partili Milletvekili Kılıç: Türkiye artık üreten, ihraç eden ülke Haber

AK Partili Milletvekili Kılıç: Türkiye artık üreten, ihraç eden ülke

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçesi görüşülürken konuşan AK Parti Bursa Milletvekili Ahmet Kılıç, Türkiye’nin üretim, teknoloji ve ihracatta büyük ilerleme kaydettiğini belirterek, “Bu ülke artık ithal eden değil, ihraç eden; taklit eden değil, üreten bir Türkiye haline gelmiştir” dedi. BURSA (İGFA) - TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu, AK Parti Samsun Milletvekili Mehmet Muş başkanlığında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçesi ve kesin hesabını görüşmek üzere toplandı. Toplantıda bir sunum yapan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’ın ardından söz alan Komisyon Üyesi AK Parti Bursa Milletvekili Ahmet Kılıç, Türkiye’nin sanayi ve teknoloji alanındaki atılımlarını değerlendirdi. Milletvekili Kılıç, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın Türkiye Yüzyılı vizyonu doğrultusunda sanayiyi güçlendiren, kalkınmayı ülkenin her köşesine yayan ve gençleri teknolojiyle buluşturan projeler yürüttüğünü belirterek, “Organize sanayi bölgesi sayısı 371’e ulaştı. 2025 sonuna kadar 24 OSB ve 6 sanayi sitesi daha tamamlanacak, 107 bin kişiye yeni istihdam sağlanacak. Türkiye artık teknoloji tüketen değil, teknoloji üreten bir ülke konumundadır.” dedi. “TOGG, YERLİ MÜHENDİSLİĞİN ZAFERİDİR” Türkiye’nin sanayi, üretim ve ihracatta küresel bir güç haline geldiğini vurgulayan Kılıç, Togg’un bu başarının en somut örneği olduğunu söyledi. Togg'un Türkiye’nin otomotivde küresel oyuncu olma hedefinin ete kemiğe bürünmüş hali olduğunu ifade eden Milletvekili Kılıç, "Üçüncü yaşını kutlayan Togg, 75 bin satışla elektrikli araç pazarında yüzde 25’lik paya ulaştı. Bu, vizyonun ve yerli mühendisliğin zaferidir" dedi. “BURSA, SANAYİ VE TEKNOLOJİDE TÜRKİYE’NİN GURURU” Bursa’nın sanayi üretiminde Türkiye’nin lokomotif şehirlerinden biri olduğunu ifade eden Kılıç, kentin 17 organize sanayi bölgesiyle Türkiye’de en fazla OSB’ye sahip il olduğunu belirterek, "600 bini aşkın sanayi çalışanı, 137 Ar-Ge merkezi, 32 tasarım merkezi, 2 teknoloji geliştirme bölgesi ve TEKNOSAB projesiyle Bursa artık sadece sanayi değil, teknoloji ve inovasyon şehridir" dedi. Muhalefetin sanayi üretimine yönelik eleştirilerini “ezber” olarak nitelendiren Kılıç, Türkiye’nin küresel krizlere rağmen üretmeye devam ettiğini vurguladı. Kılıç, Türkiye’nin savunma sanayisinden kimyaya, makineden elektroniğe kadar pek çok alanda katma değeri yüksek üretime geçtiğini belirterek, bu dönüşüm nicelikten niteliğe, miktardan markaya geçiş süreci olduğunu kaydetti. Konuşmasının sonunda Türkiye’nin artık ithal eden değil, ihraç eden; taklit eden değil, üreten bir ülke olduğunu vurgulayan Kılıç, “Biz OSB’ler kuruyor, teknoparklar açıyor, Ar-Ge merkezleriyle sanayimizi dijital çağa taşıyoruz. Bugün 375’ten fazla OSB, 100’ü aşkın teknopark, 1600’den fazla Ar-Ge merkezi faaliyette. Bu mu yerinde saymak? Biz konuşarak değil, üreterek siyaset yapan bir kadroyuz. Sanayi, bağımsızlığın ve güçlü Türkiye’nin teminatıdır.” diye konuştu. Kılıç, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır ve ekibine çalışmalarından dolayı teşekkür ederek, 2026 yılı bütçesinin ülkeye hayırlı olmasını diledi.

Mobilitenin geleceğine OİB'den akıllı dokunuş Haber

Mobilitenin geleceğine OİB'den akıllı dokunuş

OİB’in düzenlediği 14. Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışması’nın (OGTY) şampiyonu Vignetim projesi ile Şevki Kocadağ oldu. Toplam 1 milyon TL’lik ödülün sahibi olan Vignetim, Avrupa ve ötesinde seyahat eden bireyler ve filo yöneticileri için tüm mobilite ihtiyaçlarını tek platformda birleştiren dijital bir mobilite asistanı çözümü sundu. BURSA (İGFA) - Türkiye otomotiv sektörünün ihracattaki tek koordinatör birliği Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) tarafından Ticaret Bakanlığı desteği ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) koordinatörlüğünde 2012 yılından bu yana düzenlenen Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışması’nda (OGTY) bu yılki ödüller sahiplerini buldu. OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik ve OGTY Yürütme Kurulu Başkanı Ömer Burhanoğlu ev sahipliğinde bu yıl 14.sü Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nde gerçekleştirilen etkinliğe, Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıçkaya, Osmangazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kamil Çolak, Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ferudun Yılmaz, İTÜ ARI Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. Attila Dikbaş ile OİB Yönetim Kurulu, Denetim Kurulu ve çok sayıda sektör temsilcisi katıldı. “Yazılım Tanımlı Araçlar” temasıyla düzenlenen yarışmada finale kalan 10 proje dereceye girmek ve birinci olmak için kıyasıya yarıştı. OGTY’de bu yılın şampiyonu Vignetim projesi ile Şevki Kocadağ oldu. Büyük ödül olan 1 milyon TL’yi kazanan Vignetim, Avrupa ve ötesinde seyahat eden bireylerle filo yöneticileri için tüm mobilite ihtiyaçlarını tek platformda birleştiren dijital bir mobilite asistanı çözümü sunuyor. Vignetim kullanıcıları, uygulama üzerinden dijital vinyet ve otoyol geçiş ücretlerini kolayca satın alabiliyor ve eSIM ile internet bağlantısı sağlayabiliyor. Kullanıcılar, yakında sunulacak sigorta ile de HGS, elektrikli araç şarj, park ve ceza ödeme hizmetlerinden faydalanabilecek. OGTY’de ikinci Arya-AI, üçüncü, M-based, dördüncü Step 4 ve beşinci Biges Kompozit oldu. Dereceye giren ilk beş proje toplam 3 milyon 600 bin TL nakdi ödül ile birlikte Patent başvuru ödülü, Ticaret Bakanlığı’nın uygun görmesi halinde Yurt Dışı Eğitim Desteği ve İTÜ Çekirdek Growth programında girişimini geliştirme hakkı kazandı. OGTY’ye En Çok Proje Gönderen Üniversite ödülünü ise Bursa Uludağ Üniversitesi aldı. YZ DESTEKLİ LOJİSTİK OPTİMİZASYON MOTORO VE BİYOTEKNOLOJİ GİRİŞİMLERİNE ÖDÜL OGTY’de ikinci olan İdil Ünverdi’nin projesi yapay zeka destekli lojistik optimizasyon motoru Arya-AI, karmaşık ve manuel dağıtım planlamasını, haftalardan dakikalara indirerek hızlı, veri odaklı ve senaryoya dayalı karar verme süreçlerine dönüştürüyor. Böylece arz, talep, kısıtlar ve organizasyonel öncelikler temelinde binlerce tahsis senaryosunu simüle ederek yükleme, rotalama ve tahsis için en uygun planları üretiyor. OGTY’de üçüncü olan Mehmet Görkem Gökoğlu’nun geliştirdiği M-Based ise mantarlardan alternatif malzeme teknolojileri geliştiren öncü bir biyoteknoloji girişimi olarak öne çıkarken, doğa dostu ve yenilikçi malzemeleri sektör standartı haline getirmeyi hedefliyor. Dördüncü olan İzzet Furkan Yılmaz’ın geliştirdiği Step4 projesi; şirketlerin sürdürülebilirlik performanslarını şeffaf ve regülasyonlara uyumlu bir şekilde raporlamalarını kolaylaştırırken, beşinci Beyza Aslan’ın projesi Biges Kompozit de tekstil atıklarını ileri dönüşümle üç farklı ürün grubuna dönüştüren yenilikçi bir malzeme teknolojisi özelliği taşıyor. Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıçkaya, OİB tarafından kurulacak Girişim Sermayesi Yatırım Fonu için “En kısa sürece hayata geçireceğiz ve girişimcilerimizin her zaman yanında olmaya devam edeceğiz” dedi. OGTY etkinliğinde konuşan OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, son 19 yılın 18’inde ihracat şampiyonu olan sektörün iki ay sonra yeni bir şampiyonluk daha ilan edeceğinin müjdesini verdi. Çelik “İki ay sonra artık 19 değil 20 yıl diyeceğiz. Yılsonu için yaklaşık 41 milyar dolara doğru gidiyoruz” dedi. Çelik, OİB olarak ihracatı artırmanın yanında, bu ihracatın sürdürülebilirliği için de çalıştıklarını vurgulayarak şunları kaydetti: “Bu güçlü performansın ardında yüksek teknolojili ürün geliştirme, tasarım ve mühendislik kabiliyetlerimizin olduğu aşikâr. İşte bu yarışmamız da bu kabiliyetlerin erken keşfi ve geliştirilmesi için büyük bir fırsat sunuyor. OGTY, artık sadece bir tasarım yarışması olmaktan çıktı, Türk otomotiv endüstrisinin inovasyon ekosisteminin temel taşlarından biri haline geldi. Otomotiv endüstrisi, dijitalleşme, elektrifikasyon ve sürdürülebilirlik gibi küresel dönüşümlerin tam merkezinde. OGYT, tam da bu atılımı mümkün kılan bir zemin sunuyor. Sadece gençlerin yeteneklerini ortaya koyduğu bir etkinlik değil, aynı zamanda sektörümüzün bu dönüşümde insan kaynağını, vizyonunu ve dinamizmini nasıl beslediğinin de bir göstergesi. Bu yarışma sayesinde her yıl onlarca genç, sadece projelerini değil, aynı zamanda kendilerini geliştirme fırsatı buluyor. Aralarından bazıları bugün girişimci, bazıları ise sektörümüzde liderlik pozisyonlarında yer alıyor. Bu bizler için en büyük ödül” dedi. OGTY 2025 İLK BEŞ PROJE 1-Vignetim1 milyon TL 2-Arya-AI800 bin TL 3-M-based650 bin TL 4-Step4600 bin TL 5-Biges kompozit 550 bin TL

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.