Hava Durumu

#Teknoloji Yatırımı

Haberler Güncel Haber Gündem Haberler | habergüncel.com.tr - Teknoloji Yatırımı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Teknoloji Yatırımı haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Girişimlerin yüzde 40'ı yenilikçi! Yenilikler 2022-2024 döneminde sabit kaldı Haber

Girişimlerin yüzde 40'ı yenilikçi! Yenilikler 2022-2024 döneminde sabit kaldı

TÜİK'in 2024 yılı Yenilik Araştırması sonuçlarına göre, çalışan sayısı 10 ve üzeri olan firmaların %39,6’sı son üç yılda yenilikçi faaliyetlerde bulundu. Ürün yenilikleri, iş süreci geliştirmeleri ve çevresel yenilikler için önemli artışlar gözlemlendi. ANKARA (İGFA) - Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2024 yılına dair Yenilik Araştırması verilerine göre, çalışan sayısı 10 ve üzerinde olan işletmelerin yüzde 39,6’sı, 2022-2024 yıllarında yenilik faaliyetleri gerçekleştirmiştir. Bu oran, bir önceki dönem olan 2020-2022 yıllarında yüzde 39,8 seviyesinde idi. Çalışan sayısına göre yenilik yapan firmaların oranı; 10-49 çalışan için yüzde 36,6, 50-249 çalışan için yüzde 49,6, 250+ çalışan için yüzde 69,3 olarak belirlenirken, sektörel değerlendirmede sanayi sektöründe yenilik oranı yüzde 42,1, hizmet sektöründe ise yüzde 36,9 olarak tespit edilmiştir. Ürün yeniliği yapan firmaların oranı, bir önceki dönemdeki yüzde 19,8’den yüzde 23,6’ya yükselmiştir. Bu firmaların yüzde 80,3’ü mal, yüzde 73,4’ü hizmet yenilikleri gerçekleştirmiştir. Yeni veya önemli ölçüde iyileştirilen ürünlerin yüzde 96’sı firma için, yüzde 85,1’i pazar için yeni ürünler olarak kaydedilmiştir. FİRMALAR EN ÇOK ÜRETİM YÖNTEMLERİNDE YENİLİK YAPTI Firmaların yüzde 36,1’i iş süreci yeniliği uygulamıştır. Yenilik yapılan alanlarda ilk sırayı yüzde 77,2 ile mal üretme veya hizmet sağlama yöntemleri almıştır. Bunu yüzde 71,5 ile muhasebe/idari işlemler, yüzde 69,7 ile bilgi işlem ve iletişim yöntemleri takip etmiştir. Yenilik faaliyetlerinde bulunan firmaların dörtte biri finansal destekten faydalanmıştır. Bu firmalar desteklerini yüzde 48,9 oranında merkezi kamu kurumlarından, yüzde 10,9 oranında yerel/bölgesel kuruluşlardan, yüzde 7,9 oranında diğer AB kurumlarından, yüzde 6,4 oranında AB Horizon 2020 programından temin etmiştir. Ayrıca yenilik yapan firmaların yüzde 40,4’ü başka kurum ve kuruluşlarla iş birliği içinde çalışmıştır. EN ÇOK KALİTEYE ÖNEM VERİLDİ Yenilik faaliyetinde bulunan firmalar, ekonomik performansı etkileyen stratejiler arasında en çok yüzde 72,6 oranında kaliteye, yüzde 72,1 oranında mevcut müşteri memnuniyetine, yüzde 64,2 oranında yeni müşteri gruplarına ulaşmaya önem vermiştir. Bunun yanı sıra, yenilik çalışmalarını korumak için firmalar çeşitli fikri mülkiyet araçlarına başvurmuştur. Her 4 firmadan biri patent başvurusunda bulunmuştur. Başvurularda; yüzde 48,3 ticari marka tescili, yüzde 26,4 patent başvurusu, yüzde 22,4 ticari sır, yüzde 14,1 faydalı model, yüzde 13,3 endüstriyel tasarım, yüzde 13,2 telif hakkı başvurusu gerçekleştirilmiştir. Yenilik yapan firmaların yüzde 60,7’si teknoloji yatırımı gerçekleştirmiştir, bu yatırımların yüzde 91,8’i mevcut teknolojinin geliştirilmiş versiyonuna, yüzde 53,1’i daha önce kullanılmayan yeni teknolojiye yönelik olmuştur. Bu oranlar bir önceki döneme kıyasla sınırlı bir artış göstermiştir. Firmaların önemli bir bölümü çevresel fayda sağlayan yenilikleri hayata geçirmiştir.

Konya'da meslek komiteleri istişareye devam ediyor Haber

Konya'da meslek komiteleri istişareye devam ediyor

KTO Meslek Komiteleri istişare toplantıları çerçevesinde son olarak 42. Zirai ve Kimyasal Ürünlerin İmalatı - Toptan ve Perakende Ticareti Meslek Komitesi ve 24. Matbaacılık ve Basım Hizmetleri Meslek Komitesi istişare toplantıları gerçekleştirildi. KONYA (İGFA) - Konya Ticaret Odası (KTO) Meslek Komiteleri ile istişare toplantıları devam ediyor. Sektörlerin sorunları ve çözüm önerilerinin dinlendiği istişare toplantıları serisinde son olarak 42. Zirai ve Kimyasal Ürünlerin İmalatı - Toptan ve Perakende Ticareti Meslek Komitesi ve 24. Matbaacılık ve Basım Hizmetleri Meslek Komitesi istişare toplantıları gerçekleştirildi. KTO Teknoloji Eğitim Kampüsü Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen toplantılarda sektörlerin temsilcileri dinlendi, sorun ve talepleri masaya yatırıldı. KTO Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Öztürk, sektörlerin sorunlarını dinleyerek çözüm yolları aradıklarını belirterek şunları söyledi; “Konya Ticaret Odası olarak istişareyi temel alan yönetim prensibimizle sektörlerimizin gerçek sorunlarına kulak vermek, çözüm yollarını birlikte tartışmak, üyelerimizin sesi olmak bizim için vazgeçilmez bir görevdir. Bu çerçevede; sık sık üyelerimizle bir araya geliyor, sorunları dinliyor, çözüm önerileri konusunda istişarelerde bulunuyoruz. 2023 yılında başlattığımız meslek komiteleri istişare toplantılarını da bu anlayışla gerçekleştiriyoruz. Yaptığımız toplantıların sektörlerimize, şehrimize ve ülkemize önemli katkılar sunacağına inanıyorum.” ZİRAİ VE KİMYASAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE İYİ BİR YERDEYİZ Tarımsal üretimde güçlü bir şehir olan Konya’nın gübre, ilaç, yem katkı maddesi ve bitki koruma ürünleri üretiminde de dikkat çektiğini söyleyen Başkan Öztürk; “Kimya, Tarım, Makine ve Enerji sektörleri arasında güçlü bir entegrasyon oluşmuştur. Bu başarı doğrudan şehrimizin ihracat potansiyeline pozitif yansımaktadır. Konya’nın 2024 yılı ihracatı 3,59 milyar dolar seviyesindedir. Bu ihracatın içinde kimya, plastik, ambalaj ve tarım ürünleri önemli bir paya sahiptir. Dolayısı ile tarım ve kimya sektörlerinin birlikte oluşturduğu ekosistem, şehrimizin üretim çeşitliliğine büyük katkı sağlamaktadır” dedi. Matbaacılık ve basım hizmetleri sektöründe de Konya’nın güçlü altyapısı olduğunu dile getiren Başkan Öztürk, “Özellikle etiket, ambalaj ve kurumsal baskı alanlarında ihracat yapan firmalarımızın sayısı artmaktadır. Bu tablo, sektörün doğru yönlendirildiğinde yenilikçi yatırımlar ve istihdam açısından büyük potansiyele sahip olduğunu göstermektedir. Sektörümüz mevcut sorunlara rağmen önemli bir yüksek katma değer ve istihdam potansiyeli taşımaktadır. Sektörün ambalaj-etiket, dijital baskı, lojistik ile entegre üretim gibi alanlara kayarak büyümesi gerektiği açıktır. Ayrıca teknoloji yatırımı, eğitim-işgücü geliştirme, yerli makine/cihaz üretimi teşviki, dijital dönüşüm süreci ve yeşil üretim modelleri sektörün ihtiyacı olan ve öncelikli olarak atılması gereken adımlar olarak görülmektedir.” dedi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.